DZIEŃ 41-20.05.2020r.

TEMAT TYGODNIA: RODZINA

ŚRODA

TEMAT DNIA: JA I MOJA RODZINA

+ zabawy z językiem angielskim 

 

CELE OGÓLNE:

  • Uświadomienie, że istotą relacji rodzinnych jest miłość, przyjaźń i wzajemna pomoc.
  • Wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie.
  • Rozumienie znaczenia słowa „rodzina”.
  • Wymienianie członków rodziny „bliższej”  i „dalszej”.
  • Poznanie tradycji i zwyczajów rodzinnych.

 

  1. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ:.Co robisz rano, gdy wstaniesz z łóżka?
    • Wykonaj ćwiczenia o których mowa w rymowance.
    • Spróbuj mówić rymowankę razem z rodzicem i wykonywać ćwiczenia.

     

    RĘCE W GÓRZE – MAŁO! (ręce do góry)

    RĘCE W DOLE – MAŁO! (ręce w dół)

    NO TO SKOK DO GÓRY (skok)

     LATAĆ BY SIĘ CHCIAŁO! (naśladowanie latania)

    PRZYSIAD JEDEN ZROBIĘ (przysiad)

    ALBO MOŻE DWA (przysiad)

    I POTAŃCZĘ TROCHĘ (swobodny taniec)

    GDY MUZYCZKA GRA

    A NA KONIEC SIĄDĘ SOBIE I POMYŚLĘ – CO JA ROBIĘ? (siad na podłodze)

 

  1.  CO MOŻNA ZROBIĆ Z RODZINĄ? – obejrzyj prezentację i odpowiedz na pytanie

3. WYSŁUCHANIE WIERSZA M. ORZECHOWSKIEJ CZYTANEGO PRZEZ RODZICA:

„JADĄ GOŚCIE” – M. Olechowska, D. Raczyńska

Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.

W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.

Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.

Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.

Rozmowa z dzieckiem inspirowana pytaniami:

  • Kto był na urodzinach?
  • Jak nazywają się osoby, które przyjechały do domu chłopca?
  • Ilu było gości?
  • Kto należy do rodziny „bliższej”, a kto do „dalszej”?

4. UTRWALENIE PIOSENKI „MOJA WESOŁA RODZINA”.

5. WYKONAJ KARTY PRACY:

  • Znajdź różnice 
  • Wytnij puzzle i przyklej je na kartce
  • Pomóż dotrzeć rodzinie na piknik

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

ZAJĘCIA DLA DZIECI 3 – 6 – LETNICH

1. POWITANIE

2. OPIS ZAJĘĆ 

FAMILY – OPIS DO ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 3-6 LATKI

3. KARTY DO ZABAW I GRY

FAMILY FLASHCARDS

CLOTHES SPIN GAME FAMILY

4. PIOSENKI DO ZAJĘĆ 

 

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

Dziś  poznasz historię pewnej dziewczynki, jej mamusi i zagubionego kotka.

Pobawimy się kamykami, wykonamy doświadczenie z mlekiem.

  1. Posłuchaj zagadki:

Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy.
I dlatego bardzo,
boją się go myszy. (kot)

  •  Czy znajdziesz w pobliżu coś, co przypomina mięciutką sierść kotka?
  • Poruszaj się na czworaka, jak skradający się kot. Odpocznij i zrób koci grzbiet.

2. Usiądź wygodnie i posłuchaj jednego z moich ulubionych opowiadań. Na końcu będą pytania, na które postaraj się odpowiedzieć. Poniżej zamieszczone są obrazki do tekstu. Obejrzyj je w trakcie słuchania:)

Opowiadanie Joanny Papuzińskiej „Agnieszka opowiada bajkę”.

1.2.          

3.    4.

5.                         6.     

-Czy podobało Ci się opowiadanie? Dlaczego?

  • Obejrzyj jeszcze raz obrazki. Postaraj się opowiedzieć mamie/tacie/babci tę historię zaczynając od słów: ‚Pewnego razu….
  • Zabawa ruchowa.  Pora się poruszać, kliknij na grę poniżej i wykonaj ćwiczenia.

Proste ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci – zakręć magicznym kołem!

3. Zabawa matematyczna dziecka z rodzicem  „Kamyki”. Dziecko powinno mieć 10 – 20 kamyków, zależnie to od umiejętności liczenia przez dziecko.

Ułóż kamyki przed sobą, policz je:

  • Dziecko głośno liczy ( jeden, dwa, trzy…) dotykając kamyk ręką

i wypowiada liczebniki, rodzic sprawdza poprawność.

  •  Teraz przelicz kamyki wskazując, który kamyk jest pierwszy, drugi, trzeci, czwarty (dziecko używa liczebników porządkowych).
  • Rodzic mówi: – Podnieś trzeci (szósty, dziewiąty…) kamyk, dziecko liczy i wykonuje polecenie.

* Zadanie dla chętnych. Ułóż kamyki w pary tak, jak się ustawiają starszaki, gdy jadą na wycieczkę. Czy potrafisz  policzyć kamyki, używając liczb parzystych?

( Czyli takich, które można ułożyć w pary) To niełatwe zadanie, poproś o pomoc rodzica, jeśli nie potrafisz.

: : : : : :

2 4 6 8 10

  • Zabawa w dodawanie i odejmowanie. Wykorzystaj 10 kamyków, resztę odłóż. Możesz przeliczać na palcach.

-Rodzic kładzie przed dzieckiem 3 kamyki, dziecko pokazuje 3 palce. Następnie zamyka oczy. Rodzic dokłada 2 kamyki. Dziecko otwiera oczy i przelicza kamyki. Ile kamyków przybyło?  Warto wykonać kilka zabaw. Stopień trudności zależy od umiejętności liczenia dziecka.

3+2=5 

Należy również wykonać podobne zadania na odejmowanie. Ważne, aby schować kamyki, które zostały odjęte. Przykład:

  • Kamyki to na niby truskawki. Hania miała 5 truskawek. (Dziecko układa sześć kamyków). Mama zjadła kilka truskawek. (Dziecko zamyka oczy, rodzic chowa 2 kamyki) . Ile truskawek zostało? Ile truskawek zjadła mama?

5-2=3

Pora na chwilę przerwy. Kamyki i słoik/garnek przydadzą się po piosence.

4. Zabawa przy piosence. Odpocznij, słuchając piosenki „Rodzina”, klaszcz do rytmu.

Znamy refren i pierwszą zwrotkę. Naucz się drugiej  zwrotki. Rodzic czyta, początek wersu, dziecko dopowiada resztę.

2. Kuzyn z żoną i bliźnięta (prawie identyczne!)-

pełna chata, ale razem jest nam fantastycznie!

5. Zabawa rozwijająca zmysł słuchu ” Kamyki w słoiku”.

Dziecko siada tyłem do rodzica. Rodzic wolno wrzuca kilka kamyków do słoika. Dziecko liczy po cichu i wypowiada liczbę wrzuconych  kamyków. Ważne, aby dziecko po zabawie wysypało kamyki i samodzielnie przeliczyło, czy odpowiedź była poprawna.  Można zamienić się rolami, teraz liczy rodzic:)

6.Wysłuchalismy opowiadania o rodzinie, która przygarnęła małego kotka, który chętnie pije mleko. Dziś ono  posłuży do wykonania  doświadczenie „Kolorowe mleko”.  Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy: mleko, barwniki (mogą być farbki), płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz.

Oto zadanie:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/05/eksperymenty-z-dziecmi/

Życzę dobrej zabawy.