DZIEŃ 16 – 14.04.2020 R.

TEMATYKA TYGODNIA-

WIOSNA NA WSI

WTOREK

TEMAT DNIA: Zwierzęta gospodarskie.

Cele główne:

  • Rozwijanie mowy.
  • Poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Poznanie oraz utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Zachęcanie do wspólnego działania.

Przebieg zajęć:

  1. Rozgrzewka do zajęć – zabawy ruchowe dla całej rodziny.

2. Zapoznanie z sylwetkami zwierząt mieszkających na wsi. Serdecznie proszę o wyświetlenie bajki dla dzieci o  zwierzętach gospodarskich, a następnie przedstawienie zdjęć z realnymi sylwetkami zwierząt.

 

3. Wysłuchanie wiersza Hanny Łochockiej „Na podwórku koło bramy”. Serdecznie proszę o przeczytanie wiersza dziecku oraz zadanie pytań odnośnie wysłuchanego tekstu.

Pytania do wiersza:

  • O czym rozmawiały mamy koło bramy?
  • Jak nazywa się dziecko krowy/owcy/świnki/kobyłki?
  • Kto był hałaśliwym zwierzątkiem z zagrody?

4. Karty pracy dla dzieci 3 – 5 letnich.

 

5. Zapoznanie z piosenką: „Dziadek fajną farmę miał”.

 

   ZADANIA DLA STARSZAKÓW

1.Zabawa oddechowa z piórkiem – Połóż pióro na rękę i dmuchnij jak najmocniej aby pofrunęło jak najdalej.Ćwiczenie powtórz kilka razy.

2.Zabawa ruchowa z elementem równowagi- weź małą piłkę do ręki, stań na jednej nodze i przekładaj piłkę raz pod prawą nogą raz pod lewą.

3.Dziś poznajemy literę-,,Ż,ż”- jak żaba.

  • podziel słowo ,,żaba ” na sylaby i głoski,
  • Olek i Ada  są na łące-zobacz ilustrację na str. 72,
  • przeczytaj sam lub poproś rodzica czytankę na str.72,
  • opowiedz co widzisz na obrazku,
  • wyjaśnij tak jak rozumiesz słowo ,,żart”
  • powiedz- kiedy można żartować,
  • jeżeli jest to możliwe wydrukuj str. 73 i pisz po śladzie literę ,,ż”,rozwiąż rebusy ,przeczytaj sylaby i wyrazy  na tej stronie i zaznacz literę ,,ż”.
  • Olek i Ada B+ Litery i liczb

4.Bystre oczko-znajdź literę ,,ż”,przeczytaj pozostałe litery alfabetu,spróbuj utworzyć z tych liter wyraz,pokoloruj przedmioty i zwierzęta ,których nazwa rozpoczyna się literą ,,ż”.