DZIEŃ 34 -11.05.2020

                                                           

TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU

PONIEDZIAŁEK

TEMAT DNIA: WYPRAWA NA ŁĄKĘ

CELE OGÓLNE:

  • Poznawanie nazw kwiatów i zwierząt żyjących na łące;
  • Rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyrodą;
  • Poznawanie melodii i tekstu nowej piosenki;
  • Rozwijanie sprawności ruchowej;
  • Rozwijanie sprawności manualnych;

 

  1. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ
  • Rozpoznawanie i nazywanie roślin oraz zwierząt – mieszkańców łąki na podstawie ilustracji lub książek posiadanych przez dziecko w domu.
  • Obejrzyj poniższe ilustracje i opowiedz co na nich widzisz.
  1. ZAJĘCIA MULTIMEDIALNE – „ŁĄKA W MAJU”

 

  1. WYCIECZKA Z RODZICAMI NA ŁĄKĘ
  • Jeśli jest taka możliwość to zachęcamy do zorganizowania (oczywiście przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności ) wycieczki na pobliską łąkę lub polanę, aby obserwować przyrodę.

DLA CHĘTNYCH – Bezpłatne warsztaty online dla dzieci – „Skarby ula” – https://www.facebook.com/events/615792342346856/

GIMNASTYKA KOREKCYJNA PRZEDSZKOLAKÓW – FITNESS DLA DZIECI 

 

       ZADANIA DLA STARSZAKÓW

1. Rozgrzewka.

2.Proszę wysłuchać zagadkę, a odpowiedź na nią powie Wam, o czym będziemy rozmawiać:

Co to jest?

Zielony dywan

pokryty kolorowymi kwiatami,

często się ukrywa

pomiędzy krzewami i drzewami.

(oczywiście łąka)

3.Popatrzcie na obrazek, który przedstawia łąkę. Opowiedzcie, co dzieje się w miesiącu maju na łące?

4.NoweprzygodyFIOLETOWE s.36

5.Zabawa pobudzająco – hamująca  „Wiosenne kwiaty”.

Przy cichych dźwiękach klaskania przez rodzica dziecko – wiosenny kwiatek – przechodzi do przysiadu. Gdy klaskanie jest coraz głośniejsze, dziecko przechodzi z pozycji siedzącej -Kwiatek rośnie -powoli podnosi się coraz wyżej. Mocne uderzenie – zatrzymuje się na chwilę. Dwa klaśnięcia – przechodzi do leżenia na plecach i ponownie rośnie.

6. A teraz proszę obejrzeć bajkę ” Wędrówki Skrzata Borówki-‚ Łąka

7. Zabawa ruchowa ” Bocian i żabki”.

Dziecko porusza się jak żabka – skacze na czworaka, na hasło BOCIAN – zatrzymuje się nieruchomo, by być nie zauważonym  przez bociana.(powtarzamy kilka razy)

8.A teraz wysłuchajcie opowiadania M. Strekowskiej – Zaremby ” Zabawa w chowanego”.

*Powiedzcie, w co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

*Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

*Co to jest : barwa ochronna?

9. Proszę o wykonanie karty pracy s.41  fioletowa książka cz.4

4.NoweprzygodyFIOLETOWE

10.Karty pracy dla chętnych dzieci.

                                                      

 

Proszę na jutro przygotować trzy sześciany i kostkę do gry.