DZIEŃ 58 -15.06.2020

TEMATYKA TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE PO POLSCE

PONIEDZIAŁEK

TEMAT DNIA: JEDZIEMY W GÓRY!

CELE GŁÓWNE:

  • Budzenie przywiązania i wrażliwości na piękno ojczystego kraju;
  • Rozwijanie twórczej aktywności w różnych sferach rozwojowych;
  • Doskonalą swoje umiejętności plastyczne;
  • Pracują nad umiejętnością słuchania i rozumienia tekstu;
  • Budzenie przywiązania i wrażliwości na piękno ojczystego kraju;
  • Rozwijanie twórczej aktywności w różnych sferach rozwojowych.

 

  1. ROZGRZEWKA PRZED ZAJĘCIAMI

  1. WPROWADZENIE DO TEMATU ZAJĘĆ
  • Zabawa w skojarzenia – dziecko wraz z rodzicem wymienia wszystkie skojarzenia, które przychodzą im do głowy – GÓRY
  • Oglądanie filmu oraz ilustracji związanych z polskimi górami

  1. WYSŁUCHANIE I OMÓWIENIE WIERSZA O GÓRACH 
  • „Wakacje w górach” zapoznanie dzieci z treścią wiersza A. Wysockiej

Wakacje w górach

W piękne polskie góry

dzieci wyjechały.

Chodziły po szlakach wszak

wakacje miały.

Szlak górski prowadził

poprzez pola i łąki.

Na drzewach polny konik,

I śliczne biedronki.

I pana dzięcioła

spotkaliśmy w lesie.

Leczył chore drzewa tak

wieść o nim niesie.

I owce na halach

tak głośno beczały…

Widzieliśmy tyle!-

Choć jesteśmy mali.

Na przydrożnym słupie

bociany mieszkały,

i bociani koncert

pięknie klekotały.

Przy góralskiej chacie

gołębie siadały.

One także czasem

koncert nam dawały.

Krzyś szedł leśną dróżką.

Jakże był zdziwiony,

kiedy tam napotkał

miłe panie wrony!

A czasem po polu

traktor gdzieś przejechał…

Spotkaliśmy dzika!

To była uciecha!

Dzik z zazdrością patrzył

na naszą gromadę.

Też chciał mieć wakacje!-

i dał temu radę!

Dzik chciał cos pozwiedzać-

I koniec! I basta!

Wziął więc żonę swoją…

i poszedł do miasta!

  • Omówienie treści wiersza:

* Gdzie dzieci pojechały na wakacje?

* Jakie zwierzęta występują w wierszu?

* Jakie marzenie miał dzik?

* Co robił dzięcioł?

  1. ZABAWA RUCHOWA DLA DZIECI
  • „Ptaki w górach” – zabawa ruchowa. Dzieci zamieniają się w ptaki, rodzic zachęca dzieci do naśladowania ptaków i ich głosów. Dzieci swobodnie poruszają się po domu. Rodzic może wydawać polecenia : do lotu (leci), do gniazda (ląduje w wyznaczonym miejscu), machanie skrzydełkami.
  • „Górska wspinaczka”– dzieci maszerują w rytm muzyki a na przerwę w muzyce naśladują ruchem wspinanie się na skały po linie, następnie opuszczają się w dół.
  1. PRACA PLASTYCZNA
  • Karton malujemy farbami (górna część na niebiesko, dolna na zielono). Po wyschnięciu gnieciemy papier pakunkowy i tworzymy z niego góry. Przyklejamy je na karton i malujemy szarą i białą (na szczytach) farbą. Tniemy bibułę i robimy z niej choinki. Przyklejamy je na karton.
  • Materiały:

* biały karton

* farby (niebieska, zielona, szara, biała)

* pędzle

* bibuła zielona

* papier pakunkowy

* klej

* nożyczki

  1. ZABAWA PRZY PIOSENCE

 

  1. BAJKI EDUKACYJNE DLA DZIECI
  1. MATERIAŁY DODATKOWE
  • Puzzle dla dzieci – „Morskie oko”
    https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/248060-morskie-oko
  • Kolorowanka dla dzieci
  • Gry edukacyjne dla dzieci

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/50/polacz-punkty-niedzwiadek

GIMNASTYKA PRZEDSZKOLAKÓW

 

 

 ZADANIA DLA STARSZAKÓW

 TEMAT TYGODNIA; WAKACYJNE PODRÓŻE  PO POLSCE

                                                                               JEDZIEMY DO ZAKOPANEGO

 

1.Na początek ćwiczenia gimnastyczne z piłką.

Spójrz na zdjęcia weź piłkę taką jaką masz i poćwicz.

2.Poznajemy miasto Zakopane.

 Zakopane to miasto, które położone jest w południowej części Polski w otoczeniu gór Tatr. Spójrz na zdjęcia.

Czy podoba ci to miasto?

Powiedz co tam widzisz?

2.Zagadka obrazkowa -,,Co to jest?” .

W Zakopanem jest wiele ciekawych miejsc i zabytków.Przyjrzyj się dokładnie tym zdjęciom i pokaż:

Zgadnij gdzie jest;Szczyt Giewont,Muzeum Oscypka,Kasprowy Wierch, Wodospad Siklawica,Muzeum Stylu Zakopiańskiego, Morskie Oko.Możesz poprosić o pomoc rodzica.

3.Poznajemy stroje ludowe górali podhalańskich.

 

To są stroje górali zamieszkujących obszar Podhala w polskiej części Tatr. Spróbuj przeczytać jak  nazywają się poszczególne części ubrania. Jak myślisz do czego potrzebne są takie stroje?.

4. Zabawa ruchowa ,,Po krętej ,wąskiej ścieżce”.

Do zabawy potrzebny będzie  długi grubszy sznurek.

Sznurek należy rozłożyć na dywanie w dowolny sposób tak aby utworzył ścieżkę.

Aby wykonać to ćwiczenie należy zdjąć buty i iść po sznurku.

5.Zabawa matematyczna- ,,Góralskie liczenie”.

  Do zabawy potrzebne będą liczmany, kartoniki ze znakami,,+”, ,,-”, ,,=.

 Należy ułożyć liczmany zgodnie z treścią zadania , dokładać i odkładać liczmany.

Zadanie 1

Na hali ,na hali 10 owiec juhas pasie. Dwie do góry mu uciekły. Ile teraz masz owiec juhasie ?

Zadanie 2

Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody, ale 4 starsze owce uciekły z zagrody. Policz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?.

Zadanie 3

Na hali, na hali  raz się tak zdarzyło że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.Powiedz teraz mi – ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

Zadanie 4

Na łące pod górą juhas owce pasie: 4 czarne owce i 5 białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

6.Uzupełnij karty pracy.

                                                                                     

Wydrukuj karty pracy,

Ułóż wyraz z rozsypanki literowej,

Nazwij wszystkie wyrazy,które znajdują się w literze  ,,Z” i pokoloruj.